Interview met Anne Soldaat

Anne Soldaat: “Ik ben 50. Ben ik oud? Voel ik me oud? Uitgeblust? Driewerf nee”

De nieuwe cd ‘Talks little, kills many’ is uit. ‘De laatste stuiptrekking van een moegestreden ploeteraar’, zullen sommigen zeggen. ‘De kroon op een toch al indrukwekkend oeuvre’, zeggen zij die het kunnen weten. En Anne? Ach, hij ziet het zelf vooral als een nieuwe bladzijde in een fijn jongensboek. “Een boek dat pas wordt dichtgeslagen als ik op het podium dood neerval”, zegt hij.

2014 was een mooi en druk jaar waarin hij een veel geslaagde reünie-optredens met Daryll-Ann deed. Ook ging hij op pad met dierbare collega’s als Tim Knol, Clean Pete, Freek de Jonge en schrijfster Maartje Wortel. En toch vond hij nog de tijd om in Studio Sound Enterprise te Amsterdam 11 nieuwe liedjes op te nemen.

Spottend noemt hij het wel zijn ‘kampvuurplaat’. “De liedjes zijn wat meer akoestisch en wat rustiger dan je misschien van mij gewend bent. Kortom, wat je verwacht van een man op middelbare leeftijd”.

Sinds eind april trekt Anne Soldaat met een nieuwe band het land in en zal hij vooral de wat intiemere podia bezoeken, zoals het Rietveld Theater in Delft. Daar treed Anne Soldaat op zaterdag 9 mei solo op. Tot slot Anne? “I know my days are numbered, but numbers don’t impress”, zing ik op mijn nieuwe cd. Ik ben 50 en heb zin in de tweede helft”.

Anne Soldaat, zaterdag 9 mei, Rietveld Theater Delft
Aanvang: 20:30 uur (deur open 20:00 uur)
Entree: € 15

Reserveer
Anne Soldaat (foto Andreas Terlaak)

Geef een reactie

